sobota, 12 maja 2018

Oszustwo - karty pamięci Sony

Postanowiłam napisać ten wpis, aby opowiedzieć o oszustwie na jakie się natknęłam. Cała sprawa zostanie zgłoszona przeze mnie na policję, ale ten post ma na celu przede wszystkim uchronić innych przed tego typu oszustami.



Kilka dni temu spotkała mnie dosyć dziwna sytuacja. Poszukując kolejnej karty pamięci do mojej konsoli PlayStation 1 na pewnym portalu aukcyjnym znalazłam wyróżnione ogłoszenie. Ogłoszenie to dotyczyło karty pamięci do PlayStation wraz z pudełkiem i instrukcją w zestawie. Najdziwniejsza dla mnie była cena całego zestawu...20zł...za cały zestaw? Sprzedawca w opisie zagwarantował, że karta jest oryginalna Sony i wręcz, że jest prawie jak nowa. Od początku wydawało mi się to dość podejrzane, ale postanowiłam zaryzykować i spróbować go kupić.

Skontaktowałam się ze sprzedawcą i poprosiłam o doliczenie kosztów dostawy (5zł) i podanie nr konta. Doszło do transakcji a sprzedawca zgodnie z umową rzeczywiście wysłał mi kartę na podany przeze mnie adres. Dorzucam oczywiście zdjęcie zestawu, który otrzymałam.


Kilka dni później otrzymałam kartę. Na początku było wszystko w porządku. Karta rzeczywiście miała pudełko, etui i instrukcję. (wyglądały oryginalnie) Zaczęłam z niej korzystać. Zapisałam jedną grę a potem dwa dni później chciałam zapisać kolejną i po prostu nagle karta przestała działać. Dostałam wiadomość od konsoli, że karta pamięci została uszkodzona. Napisałam sprzedawcy o tym fakcie, a on zaczął tłumaczyć się:
 -O to pewnie dlatego, że została wyprodukowana bardzo dawno temu przepraszam. Proszę mi ją odesłać ja przyślę Pani drugą sztukę.

Na początku chciałam oczywiście to zrobić, ale coś mnie tknęło aby zdjąć plastikową obudowę i spróbować jakoś ją naprawić czy chociaż zobaczyć czy mogę coś zrobić. Rozkręciłam śrubki i ujrzałam coś takiego:


Dla porównania tak wyglądają oryginalne karty pamięci Sony. Z powodu tego, że nie udało mi się rozkręcić własnej oryginalnej karty (śrubki są dużo mniejsze niż w podróbce) podaję zdjęcie ze strony strefapsx.pl



Nie mam absolutnie żadnych wątpliwości, że to jedna wielka piracka podróbka karty. Z pewnością nie jest to produkt Sony. Poinformowałam sprzedawcę o moim odkryciu i nie chciał już wysłać mi kolejnej karty tylko zwykłego zwrotu pieniędzy. Wszystko wciąż się rozgrywa, ponieważ sprzedawca chce abym zwróciła kartę. Nie zamierzam oczywiście tego robić, ale wybrać się z tą kartą na policję. Żebyście mnie dobrze zrozumieli ja nie chcę iść na policję przez te nędzne 25 zł. Chodzi mi o to, że po pierwsze w chwili gdy poinformowałam sprzedawcę, że to podróbka ogłoszenie nie zniknęło minęło już ponad tydzień a ono wciąż jest, po drugie ogłoszenie to ma w tym momencie ponad 2700 wyświetleń. Jeśli chociaż 10% z tych osób kupiło i nabrało się to zostało oszukane na te 20zł (+5). Nie trudno się domyślić, że sprzedawca właśnie zarobił ponad 5000zł na oszustwie. Podkreślam też, że nie każdy musi się na tym znać tak jak ja i nigdy nie rozpozna, że produkt jest podróbą. Podkreślam też, że wykorzystywanie logo i znaków towarowych na nie licencjonowanym produkcie jest piractwem/fałszerstwem/oszustwem - zwał jak zwał.

Cały morał z mojej historii, która jeszcze się nie skończyła jest taka, że sprawdźcie swoje karty pamięci, bo może się okazać, że zostaliście oszukani. Uważajcie też na ogłoszenia i jeśli macie taką możliwość przed zakupem poproście sprzedawcę o rozkręcenie plastikowej obudowy i sprawdzenie czy wszystko jest w porządku.

A czy was spotkało coś podobnego?

6 komentarzy:

  1. Brawo, tępić złodzieji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coż sprawa jeszcze się nie skończyła. Na ten moment czekam na to jaka będzie reakcja Sony.

      Usuń
    2. Sony będzie miało to w d... ponieważ to stara konsola

      Usuń
    3. Wręcz przeciwnie. Naprawdę zainteresowali się tym.

      Usuń
  2. W jaki sposób się zainteresowali?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam e-mail. Oddzwonili dopytać się kilka rzeczy. Poprosili o dokładne dane ogłoszenia i korespondencję ze sprzedającym. W pierwszej kolejności sprawa poszła do olx a co będzie dalej to nie wiem.

      Usuń