wtorek, 6 lutego 2018

Dragon Age Origins [PC, PS3, XBOX360]

Witajcie
W poprzednich wpisach skupiłam się na tematyce retro, ale postanowiłam poświęcić ten post jednej z moich ulubionych gier RPG czyli Dragon Age: Początek. Swoją recenzję opieram w głównej mierze w wersji na PC ponieważ nigdy nie grałam na innej platformie. Z góry starałam się nie spoilerować więc jeśli nie znasz tej gry nie masz się czego obawiać :)

Gdy ktoś pyta się mnie jaką grę RPG mogę polecić zawsze na pierwszym miejscu pojawi się Dragon Age. Ja spędziłam przy niej ponad miesiąc. Tak zdaje sobie sprawę z tego, że to dość długo, ale odkrywając grę staram się zazwyczaj skorzystać ze wszystkiego co autorzy chcieli przekazać. Z grą Dragon Age sprawa jest bardzo skomplikowana już na samym wejściu gdy dochodzi do tworzenia swojej postaci. 


Znalezione obrazy dla zapytania dragon age origins

Zanim rozpoczniemy nową grę już na początku należy podjąć decyzję jak będzie toczyła się nasza rozgrywka aż do finału. Tworzymy własną postać wybierając płeć, rasę (człowiek, elf, krasnolud) i klasę (wojownik, mag, łotrzyk). Nasz wybór ma wpływ przede wszystkim na wstęp przygody. Tak - gra ma aż 6 zupełnie różnych początków. 

Niezależnie od tego jakiego bohatera stworzyliśmy to wszystkie wprowadzenia spotykają się w pewnym momencie i możemy kontynuować grę już normalnie (jak na każdej innej ścieżce). Dragon Age: Początek charakteryzuje się bardzo złożonymi dialogami i możliwością samodzielnego zbudowania relacji ze swoimi towarzyszami co najbardziej mi się podoba. Największym atutem i takim klejnotem koronnym jest możliwość podejmowania decyzji, które wpływają bezpośrednio na rozgrywkę, a nawet na zakończenie. Rozszerzając trochę myśl o relacjach z towarzyszami wspomnę jeszcze o możliwości romansowania, należy jednak to traktować jako drugi plan głównej fabuły - czyli pokonania arcydemona. (Nie oznacza to jednak, że miłosna relacja nie wpływa na główny wątek). 
Na temat fabuły mogę powiedzieć, że jest piekielnie wciągająca już od pierwszych minut gry. Nie chcę opowiadać o historii zbyt wiele ze względu na to, że obiecałam w miarę możliwości nie spoilerować, dlatego po prostu pominę część fabularną w swojej recenzji. 

Omawiając Dragon Age warto zwrócić uwagę na część techniczną gry.
Oprawa graficzna:
Najlepiej reprezentują się miasta i wnętrza domów. Mi osobiście najbardziej podoba się miasto Denerim. Jednak nie mogę pominąć iż las prezentuje się najgorzej (zwłaszcza podłoże). No cóż nie wygląda to dobrze, ale wnętrza zamków, które są naprawdę bardzo szczegółowe nadrabiają wszystko. Dodam jeszcze, że mimika postaci została bardzo dobrze wykonana co jeszcze bardziej pozwala się wczuć w emocje.
Muzyka:
Jest to oczywiście rzecz gustu, ale moim zdaniem muzyka została idealnie dopasowana. Zaczynając od pierwszego dźwięku od uruchomienia gry, a kończąc na zakończeniach.

Kończąc już moją wypowiedź szczerze polecam Dragon Age: Początek dla każdego kto lubi tryb fabularny, dylematy i związane z nimi decyzje. Wiem o tym, że do Początku są również DLC i myślę, że w przyszłości i je ocenię.

1 komentarz:

  1. moja Córcia gra czasem w LOL
    albo w Batmana - mąż Batmana

    OdpowiedzUsuń