piątek, 9 lutego 2018

Osu! [PC i wersja mobilna]

Gry muzyczne nie zawsze przypadają do gustu z różnych powodów. Ja wręcz nie znoszę tego typu gier ponieważ większość z nich ma standardowy schemat. Co mam na myśli? Jeśli pobieram grę opartą na muzyce to widzę 20 piosenek, a jeśli chce więcej to muszę sobie dokupić za dodatkowe pieniądze. Jest to okropne bo nie dość że płacę za grę z piosenkami, które wcale nie muszą mi się podobać to jeszcze jak skończą mi się utwory to muszę wydawać więcej.

Obraz znaleziony dla: osu


Osu natomiast jest inne. Po pierwsze gra jest darmowa co jest jej największą zaletą, po drugie nie ma czegoś takiego jak 20 utworów i kupuj więcej. Piosenki i plansze, które w Osu nazywają się beatmapami można za darmo pobierać z oficjalnej strony gry. Tutaj pojawia się pewien mały haczyk, ponieważ jeśli chcemy pobierać nowe piosenki trzeba założyć konto na stronie Osu, ale nie sądzę żeby to miał być jakiś kłopot gdyż konto jest w pełni darmowe.



Osu można również cenić za dużą różnorodność ponieważ dostępne jest kilka trybów gry, które są od siebie skrajnie inne. Opiszę pokrótce każdy:
Osu standard - to najpopularniejszy tryb. Polega on na klikaniu w pojawiające się na ekranie kółka oczywiście w rytmie muzyki. Jednocześnie uważam, że to najtrudniejszy tryb tej gry bo bez dobrego sprzętu raczej ciężko być tak dokładnym jak wymaga tego Osu.

Obraz znaleziony dla: osu standard

Osu mania - polega na klikaniu na klawiaturze odpowiedniego rytmu. Osu standard bardziej kładzie nacisk na sterowanie kursorem, a Osu mania grę na pianinie za pomocą wyłącznie klawiszy. 

Obraz znaleziony dla: osu mania

Osu catch the beat - polega na łapaniu przez bohatera z tacką, którym sterujemy spadających owoców.

Obraz znaleziony dla: osu catch the beat

Osu taiko - czyli perkusja. Jak sama nazwa wskazuje mamy w rytm muzyki klikać odpowiednie klawisze, które pojawiają się na ekranie w dwóch kolorach.

Obraz znaleziony dla: osu catch the beat

Grę mogę polecić każdej osobie interesującej się muzyką. Nie chcę tutaj odstraszać, gdyż gra i jej system działania jest wykonany w porządku, to poziom trudności jest naprawdę bardzo wysoki. Na początku tego się tak nie odczuwa, ale w pewnym momencie jak zaczynamy zmieniać poziom trudności z easy na normal z normal na hard to już tak prosto nie jest. (nie wspominając o poziomie insane)

Osu - wersja mobilna

Osu jest również dostępne w wersji na telefon. Niestety nie mam pewności na które systemy aplikacja działa ponieważ nie jest ona ani w sklepie Google ani w Apple. Żeby pobrać grę na telefon należy wejść na tą stronę Osudroid. Niestety wita nas nieprzyjemna strona w języku chińskim, ale nie ma się czym przejmować, bo aplikacja jest po angielsku. Beatmapy można pobierać z tej samej strony co na komputerze ważne jest tylko, aby po pobraniu piosenki wejść w foldery i przenieść plik z "Download" do "Songs" w miejscu gdzie jest folder Osudroid. Ja testowałam to tylko na androidzie, nie wiem jak to wygląda na telefonach Apple.
Jeśli nie boisz się wyzwania i morderczego treningu to szczerze polecam Osu jako jedną z najlepszych dostępnych gier muzycznych.

6 komentarzy:

  1. wow! nawet nie zdawałam sobie
    sprawy z istnienia takich gier :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż zachęcam do zagrania jest trudna, ale wciągająca :D

      Usuń
  2. Są jeszcze tryby wyższe niż insane a nie każdy hard jest równy hardowi ilość gwiazdek, bpm, ar też sie liczy ja gram w osy od 2013 roku i gram mapy 7-8 jestem na 9k raningu i polecam gierke :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem, że poziom trudności jest rozszerzony. Ja w Osu jestem 167k w randze. Jeszcze długa droga mnie czeka xD

      Usuń
    2. Długa i ciężka jeśli chcesz być wysoko w rankingu to wkurzenie sie na samego bedzie bardzo czeste

      Usuń
    3. Niewątpliwie ale trening czyni mistrza ;)

      Usuń