niedziela, 4 lutego 2018

O konsoli Pegasus

Witajcie jako, że w poprzednich postach opowiedziałam nieco o sobie i o swoim hobby postanowiłam zacząć już w pełni prowadzić tego bloga i pisać po prostu na temat. Zastanawiałam się trochę od czego powinnam zacząć i pomyślałam, że rozpocznę od tematyki retro.
Jako temat do pierwszego posta postanowiłam wybrać konsolę znaną prawie wszystkim polakom czyli o Pegasusie.



Należy tutaj wspomnieć, że Pegasus nie był oryginalną konsolą, a podróbką japońskiego Famicoma. Ja osobiście urządzenia  nie posiadam, ale miałam okazje pograć na niej i jeśli miałabym wybierać między podróbką (Pegasusem), a oryginałem (Famiconem) wybrałabym podróbkę z kilku powodów.
Po pierwsze - wygląd
Może to trochę ocenianie książki po okładce, ale mi po prostu nie podoba się wygląd Famicoma. Wygląda jak tania zabawka dla dzieci w okropnym czerwonym kolorze.
Po drugie - kontrolery
Różnica polega na tym, że kontrolery w Famicomie są włożone bezpośrednio w obudowę i nie ma możliwości aby je wyjąć.

Famicom:
Podobny obraz

Oryginalne konsole Pegasus:

IQ-502
Znalezione obrazy dla zapytania pegasus iq

MT-777DX
Znalezione obrazy dla zapytania pegasus mt 777

Zdjęcia tych konsol wrzucam do posta nie bez powodu zwłaszcza, że na portalach aukcyjnych takich jak allegro jest pełno urządzeń w niskich cenach sprzedawanych jako Pegasus. To są podróbki podrób podróbek wystawiane na sprzedaż w nadziei, że ktoś w swojej niewiedzy da się naciąć. Dotyczy to głównie  osób młodych, którzy nigdy nie mieli styczności z grami retro. 
Pisząc o konsoli Pegasus należy wspomnieć o najpopularniejszym kartridżu czyli 168 w 1. Myślę, że w przyszłości będę opisywać poszczególne gry z tej składanki jako, że jest ona dość bliska mojemu sercu. Dzisiaj powiem tylko, że była to składanka na której było kilkadziesiąt kultowych gier takich jak: Super Mario Bros, Contra, Battle City (w Polsce znane również jako Tank), Tetris, Arkanoid i wiele więcej.

A wy mieliście Pegasusa ? Jaka była wasza ulubiona gra ?

4 komentarze:

  1. ulubione z Pegasusa to Flipull, Dr Mario, Mighty Final Fight, powodzenia z blogiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tych gier najbardziej lubię Dr Mario. Dzięki :)

      Usuń
  2. konsolę znam tylko z podpatrywania
    mężowskich potyczek - jako czarną
    skrzynkę i załączony doń fikuśny
    opływowy yoystic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna skrzynka? Czy masz może na myśli konsolę Terminator? Ona również była popularna w latach 90-tych.

      Usuń