poniedziałek, 12 marca 2018

Jaką wybrać konsolę?

W internecie jest całe mnóstwo rad i wskazówek, które mogą w jakiś sposób naprowadzić i ułatwić prawidłowy wybór. Nie wszystkie, ale większość z nich jest w miarę obiektywna. Ja chciałabym ugryźć jednak ten temat nieco w inny sposób poprzez nie sugestie, ale bardziej pod kątem na co zwrócić uwagę kupując konsolę. Dlatego przedstawiam 5 uniwersalnych rad, które mogą pomóc w podjęciu decyzji.





1.

Po pierwsze: Parametry. Moim zdaniem jeszcze parę lat temu miało to duże znaczenie, ale dzisiejsze generacje konsol pod względem parametrów owszem różnią się, ale nie jest to tak bardzo zauważalne jak dawniej. Oczywiście nie zaprzeczam, że Xbox One X nie ma imponujących parametrów, ale jednak nie cieszy się ona z jakiegoś powodu tak dużą popularnością. Gdy zapytałam się graczy z różnych grup okazało się, że głównie zwracamy uwagę na wydajność. Mimo to jeden aspekt jest bardzo ważny a mam na myśli pamięć urządzenia. (narazie dostępne są o pojemności 500GB lub 1TB) Konsolę z większą pamięcią są niewiele droższe, ale jeśli mamy w planie kupić naprawdę dużo gier to powiększony dysk będzie dobrym pomysłem, w który warto zainwestować.

2.

Po drugie: Wygląd i poręczność. Choć nie należy oceniać książki po okładce to wygląd jest mimo wszystko nastraja już na samym początku. W tym miejscu dodam również o pozycji w jakiej konsola miałaby stać. Bije tutaj do tego iż Microsoft ostrzegał, że xbox one nie powien być w pozycji pionowej. Dlatego warto się nad tym zastanowić. Dodając jeszcze do poręczności to pewne osoby z grup zwróciły moją uwagę na wykorzystanie konsoli - tylko stacjonarna czy też np. do podróży. No raczej nie wyobrażam sobie brać Xboxa czy PlayStation w pociąg, ale Switcha już jak najbardziej.


3.

Po trzecie: Cena. No tak jest bardzo ważna i ciężko jest mi tutaj cokolwiek powiedzieć, ponieważ jakby nie patrzeć każdy ma inny budżet. Jeśli ktoś ma wysokie dochody i nie boi się wydać więcej to może wybrać wersję premium urządzeń np. PS4 Pro lub Xbox One X. Natomiast przy mniejszym budżecie mamy do wyboru wersje fat urządzeń lub Slim w późniejszym czasie. Dlatego niech każdy z osobna oceni na jaką kwotę może sobie pozwolić.

4.

Po czwarte: Gry. To rzecz oczywista. Przede wszystkim należy tutaj swój wzrok kierować na tytuły na wyłączność. Tutaj chciałabym obalić pewien mit, ponieważ dużo graczy uważa, że jeśli dana produkcja jest wydawana na jedną konsolę i PC to jest to exclusive. To nie prawda. Jeśli gra jest na wyłączność to jest dostępna wyłącznie na jednej platformie. Moją radą jest tutaj, aby przed zakupem dobrze przyjrzeć się całej bazie gier zarówno tych dostępnych jak i zapowiedzianych i według własnych preferencji dokonać właściwego wyboru. Zresztą w tej kwestii samo Sony pokazało jak gry są ważne. Myślę o konferencji E3 w 2017 roku. Jak to wyglądało? Zero gadania tylko gry gry i jeszcze raz gry co śmieszniejsze: to prosty przepis jak wygrać generację.

5.

Po piąte: Akcesoria. Dla mnie rzecz najmniej ważna, bo tak naprawdę nigdy nie wiadomo czy w przyszłości zdecydujemy się na ich zakup, ale też można zwrócić na to uwagę. Ja naprzyklad wybrałam PlayStation 4 po części ze względu na PlayStation VR. Choć samych okularów jeszcze nie mam to mam w planie je kupić po nieco niższej cenie, bo na dzień dzisiejszy jest dosyć wysoka. Pod akcesoria mogę również podczepić pad do gry. Każdy z nas jest inny i jednej osobie lepiej gra się na padzie od Sony a innym na padzie Microsoftu.

Uwierzcie mi naprawdę, że starałam się nic nie sugerować, ponieważ ja ani nie faworyzuje, ani nie piętnuje żadnej marki. Choć z konsolą Xbox nigdy nie miałam wiele wspólnego to grałam u znajomych wiele razy i wiem, że nie jest zła. PlayStation wybrałam z racji, że po prostu bardziej mi odpowiada. Co mogłabym powiedzieć na koniec...Na pewno chciałabym ostrzec właśnie przed zbyt wielkim uwielbieniem danej marki. Nie jest to dobre a wręcz straszne, bo później dochodzi do nieprzyjemnych sytuacji a przecież gry video powinny nas łączyć, a nie dzielić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz