niedziela, 18 marca 2018

Konsola czy PC ?

Sprzęt do grania jest w mojej ocenie bardzo ważny. To głównie od niego zależy jak zrelaksujemy się przy grach video. Ja praktycznie od zawsze jestem kanapowcem i osobiście wolę konsole chociaż na komputerze też lubię pograć. Pewnie są jeszcze osoby, które zastanawiają się jaką wybrać platformę dla siebie. Chciałabym bardzo, aby mój post był przydatny dla innych dlatego przedstawię moim zdaniem najważniejsze wady i zalety każdego sprzętu.


Podobny obraz

PC

  • Kosztowna przyjemność
No niestety. Nie da się ukryć, że porządny komputer musi niestety swoje kosztować. Już nawet pomijając komputery stacjonarne to nawet laptopy z wyższej półki kosztują około 4000 zł. Natomiast stacjonarka? 4000 zł kawał klocka + monitor + klawiatura + myszka + dodatkowe akcesoria = duuuużo zł!

  • Swoboda przebudowy
Dowolność w rozbudowie sprzętu jest niezaprzeczalna. Zawsze jeśli chcemy być na bieżąco z trendami można wymienić praktycznie każdą część by zwiększyć moc obliczeniową. Tylko, że wymiana chociażby karty graficznej to koszt kilkuset złotych, ale jeśli kogoś naprawdę stać - to droga wolna.

  • Możliwości sprzętowe
30 klatek na sekundę? To nie na PC. Mając dobry sprzęt nawet 60 klatek to pryszcz. Jeśli prawdziwy szczyt możliwości można uzyskać kupując monitor 144 Hz. Tak wielką i niesamowitą płynność obrazu jest nie do uzyskania na konsolach.

  • Mniej wygody
Jak już wspomniałam na początku, ja jestem kanapowcem. Mimo iż do grania posługuję się w miarę wygodnym laptopem to jednak granie na kanapie czy na leżąco nie wchodzi w grę. Mnie bynajmniej nie wygodnie.



Znalezione obrazy dla zapytania kontroler grafika

Konsole

  • Cena
No cóż skoro w przypadku komputerów cena jest wadą to tutaj znajdzie się jako zaleta. Chociaż mówiąc o cenie mam też na myśli jej ruchomość. Jeśli potrafimy się powstrzymać i zakupić nową konsolę na przykład rok po premierze to nie dość, że wejdziemy w posiadanie dobrego sprzętu to jeszcze w niezłej i niewygórowanej cenie.

  • Wygoda łóżkowa
Musiałam tak to nazwać :) Przypominam sobie o tym za każdym razem, gdy dopada mnie przeziębienie i muszę leżeć w łóżku cały dzień. No cóż raczej wtedy nie biorę laptopa do łóżka, ale mały kontroler. 

  • Ograniczenia sprzętowe
Chociaż z generacji na generację konsolę są coraz lepsze co nie ukrywam, to jednak wydaje mi się, że w kwestii możliwości sprzętowych konsole zawsze będą w tyle. 

  • Konsola to konsola
No tak kupując konsolę do gier no to wiadomo, że służy ona głównie do grania prawda? Komputer jednak to urządzenie wielofunkcyjne na którym można zrobić niemalże wszystko. Od wykonywania pracy po różne formy rozrywki.


Pamiętajcie, że to wady i zalety w mojej ocenie. Starałam się być obiektywna w 100% tak jak zawsze. Należy pamiętać, że każdy z nas jest inny i choć ja wolę konsolę to komuś innemu bardziej podpasują pecety. Mam nadzieję, że w jakiś sposób ułatwi to niektórym wybór, ale pamiętajcie to co kupicie, zależy oczywiście tylko od was.

8 komentarzy:

  1. Kiedyś grałem na Pc, ale teraz nie wyobrażam sobie grać na czymś innym niż konsola. cena i wygoda grania ponad wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem fanką takich gier i raczej nie będę tego propagować np. w stosunku do moich dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet się zgadzam w wakacje najmłodsi niech grają w Fife, ale na boisku :)

      Usuń
  3. Właśnie się przymierzam do zakupu konsoli, po ponad piętnastu latach przerwy na PC. Obecnie doszłam do takiego etapu, że komputer to dla mnie tylko narzędzie pracy, w ogóle nie kojarzy się z przyjemnością i nawet granie jest dla mnie... jak praca. A konsola? Siadam na kanapie i mogę się zrelaksować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego też wole konsole :) Jeśli przymierzasz się do zakupu to służę pomocą https://gra-to-przygoda.blogspot.com/2018/03/jaka-wybrac-konsole.html

      Usuń
  4. A co sądzicie o grach z wirtualną rzeczywistością? Sama zdecydowanie lepiej czuję się w realu, ale raz próbowałam i to chyba jedyne, co byłoby w stanie mnie zatrzymać przy grze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gry VR to jeszcze dość świeża technologia na rynku. Grałam nie raz i mogę powiedzieć, że doznania są naprawdę niesamowite. Najlepszy uzyskany efekt miał dla mnie hełm Vive firmy HTC. Takie okulary są jednak bardzo drogie. Jedyne VR w sensownej cenie i dobrej jakości to okulary PlayStation VR, ale wymagana jest wcześniej zakupiona konsola PS4.

      Usuń