piątek, 23 marca 2018

Madagascar: Escape 2 Africa [PS3, Xbox360, Wii, PS2, Windows ,DS, PSP, GameBoyAdvance]

Niecały miesiąc temu pisałam już o pierwszym Madagaskarze  i postanowiłam ruszyć kolejną tym razem drugą odsłonę, w którą grałam w dzieciństwie. Gra po raz kolejny jest na podstawie filmu animowanego Madagaskar 2 i jeszcze raz wcielimy się w gang zwierzaków, który chce wrócić do Nowego Yorku.  Swoją recenzję opieram na wersji na PlayStation 2.


Już drugi raz muszę wczuć się w małego szkraba i ocenić sprawiedliwie grę dla najmłodszych. Zacznę od tego, że gdybym miała wybierać między pierwszą a drugą częścią Madagaskaru zdecydowanie lepszą produkcją jest  Escape Africa, ponieważ muszę przyznać, że niektóre elementy zostały poprawione dzięki czemu cykl poszedł w dobrym kierunku. 


Fabuła:

Tym razem przygoda zaczyna się na wyspie Madagaskar. Naszym pierwszym celem jest przygotować samolot zbudowany przez pingwiny do lotu. Oczywiście tak jak w filmie bohaterom nie udaje się dolecieć do celu i awaryjnie lądują w afryce. Zgodnie z filmem grupa zwierzaków trafia do wodopoju i tam znajdują swoje miejsce różne przygody.

Co sprawia, że Madagaskar 2 jest lepszy od swojej poprzedniczki? Przede wszystkim ogromna różnorodność rozgrywki. Chociaż w pierwszej odsłonie nie zabrakło takich kwiatków jak mini golf, czy elementy muzyczne na imprezie Króla lemurów to większość plansz wyglądała podobnie. Tutaj natomiast możemy skakać do wody wykonując różne sztuczki, robić zdjęcia niczym fotograf lub operować chore zwierzęta niczym lekarz. A to dopiero początek, bo znajdują się elementy łapania owoców w ramach rywalizacji, kręgle, gra na wzór szachów czy muzyczna mini gierka rozgrywająca się wewnątrz wulkanu z fantastyczną muzyką, która porusza mnie i dziś. Tego jest naprawdę mnóstwo i myślę, że naprawdę nie można się nudzić. Została nieco poprawiona mimika postaci, która w większości była nieruchoma w poprzedniej odsłonie, ale kolejny raz nie mogę przeboleć ogólnej grafiki poszczególnych lokacji. Chociaż modele postaci zostały wykonane w porządku i do tego nie mam co się czepiać to całe tło dookoła nadal nie jest dobrej jakości, ale jak byłam mniejsza to nie zwracałam na to uwagi. 

Niestety, ale w tym przypadku nie mamy możliwości wyboru postaci jak to było wcześniej, tylko wraz z postępem fabuły gramy nimi kolejno. W trakcie przygody zdobywamy monety, które można potem wydać w sklepie Juliena. Możemy kupić dodatkowe mini gierki, elementy ubioru i wiele innych rzeczy. Powinnam wspomnieć jeszcze, że miałam pewne problemy w sterowaniu, ale na komputerze. Opieram się na grze z PS2, ale uznałam, że warto o tym wspomnieć.

Reasumując Madagaskar Escape 2 Africa to naprawdę godna polecenia produkcja dla najmłodszych. Gra nie ma żadnej agresji. Jest kolorowa i różnorodna oraz jest świetną adaptacją filmu animowanego.

7 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie można wybierać postaci, ale ostatecznie i tak gramy kazdą, więc nie czepiam się tego aż tak mocno :) Madagascar lubię, ale oglądałam tylko filmy, nie miałam okazji grać w gry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gry są naprawdę dobre i godne polecenia. Zachęcam do nadrobienia :)

      Usuń
  2. W grę nigdy nie grałam, ale za to uwielbiam serial "Pingwiny z Madagaskaru" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda serial był fajny. Szkoda, że nie kręcą nowych odcinków.

      Usuń
  3. Nie grywam w gry, ale film nam się bardzo podobał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wikuś, super wpis- jak każdy zresztą. Na takie gry jestem trochę za stara, ale już poleciłam młodszym siostrom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejciu nie wiem jak mam dziękować :) Przy okazji pomidorowa z twojego przepisu była pyszna. Pomimo aparatu zjadłam bez większych problemów.

      Usuń