wtorek, 3 kwietnia 2018

Angry Birds

[Android, iOS]
Kto nie zna tej gry? Wściekłe ptaki przez lata stały się w pewnym sensie klasykiem. Dzisiaj są tak popularne, że na podstawie zwykłej aplikacji na telefon powstał pełnometrażowy film animowany pt. "Angry Birds", ale teraz postaram się przyjrzeć bliżej aplikacji.


Gra zaczyna się od prostego samouczka, w którym poznajemy całą mechanikę, różne rodzaje ptaków i wspomagaczy. Po przejściu wstępu wybieramy rozdział i rozpoczynamy prawdziwą rozgrywkę. Fabuła jest bardzo prosta: Z gniazd ptaków zniknęły jajka. Po chwili okazuje się, że ukradły je zielone świnki, które trzeba powstrzymać. W tym celu mamy jedynie procę i ograniczoną liczbę ptaków, które pełnią rolę pocisków.


Rozdziałów jest naprawdę dużo. Więc przejście całej gry zajmie pewnie każdemu sporo czasu. Cóż szkoda, bo kiedyś miałam odblokowane wszystko, ale usunęłam aplikacje i niestety postęp nie zachował mi się :(
Nie muszę chyba mówić, że każda następna sekcja jest coraz trudniejsza, ale do dyspozycji są wspomniane przeze mnie wspomagacze. Po ukończeniu samouczka otrzymujemy po kilka na start, ale później należy je kupić. Za każdy ukończony poziom możemy otrzymać od jednej do nawet trzech gwiazdek. Ich liczba jest uzależniona od liczby punktów uzyskanych w rundzie. Co jest dla mnie nowe, ponieważ nie było tego w poprzednich aktualizacjach, ale żeby przejść do następnego poziomu trzeba zapłacić określoną liczbę gwiazdek, to jeszcze bardziej utrudnia rozgrywkę.


Dla urozmaicenia są dostępne różne rodzaje ptaków. Każdy z nich ma inne umiejętności specjalne. Żeby jednak nie było zbyt łatwo to świnki są poukładane w różnych konfiguracjach. Przez to czasami w pierwszej kolejności należy rozbić drewno, kamień czy szkło, aby dostać się do świnek. Mimo iż oficjalnie wyszło Angry Birds 2 to pierwsza część nadal robi świetne wrażenie pod względem wizualnym. Gra swoją prostotą jest wstanie uwieźć nie jedno serducho. Muzyka z menu głównego jest już dla mnie kultowa i nie do podrobienia z przyjemnością się ją słucha.

Angry Birds to naprawdę świetna gierką, którą można mieć zawsze przy sobie w telefonie. Chociaż jak na taką prostą grę to zajmuje ona trochę miejsca. Przy pobieraniu prawie 100MB zniknęło z telefonu.

Mówiąc szczerze to nie podoba mi się zmiana systemu odblokowywania poziomów za gwiazdki ani to, że oficjalnie nazwa aplikacji została zmieniona na "Angry Birds Classic" jest to zupełnie nie potrzebne. Co więcej w czasie gry zdarzyło mi się, że gra się zacięła na krótką chwilkę. Na telefonie mam mnóstwo miejsca więc nie wiem w czym problem, ale chciałam ostrzec, że mogą takie kłopoty się zdarzyć.

Jednak bardzo polecam aplikację zwłaszcza osobom nie znającym jakimś cudem tej gry. Jest prosta, przyjemna, ale i z czasem bardzo trudna.

A wam udało się przejść całe Angry Birds?

5 komentarzy:

  1. Klasyk. Każdy zna tą grę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem kompletnym laikiem w temacie gier komputerowych, aplikacji tego typu, więc mimo,że nazwę słyszałam, to nigdy w to nie grałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tą grę sama w nią grałam. Natomiast moja córka jeszcze jest za mała

    OdpowiedzUsuń