piątek, 25 maja 2018

Słuchawki - jak wybrać?

Raczej ciężko jest sobie wyobrazić gracza bez słuchawek. Ze swoimi to już praktycznie nigdy się nie rozstaje. Nieważne czy jestem przy komputerze czy na mieście zawsze mam je przy sobie. Przez cały okres nieco burzliwej przygody z nimi chciałabym się podzielić i poradzić jak kupować dobre słuchawki.

Słuchawki to dość specyficzny produkt o naprawdę dużych wahaniach cenowych. Od taktycznej złotóweczki na allegro.




Do...


Chyba nic więcej dodawać w tej kwestii nie muszę. Moja przygoda ze słuchawkami była taka, że poszukiwałam dość nie drogich słuchawek. Ze względu na to, że nie przykładam wielką uwagę do tego typu akcesoriów. Zaczęłam poszukiwania i w pierwszej kolejności wybrałam słuchawki za 5,50 zł. To niska cena jak za słuchawki a były one małe, wygodne i estetyczne. Wszystko byłoby dobrze gdyby działały chociaż tydzień.

Potem podwoiłam stawkę do 20 zł. Działały 4 dni. Tym razem były one duże, masywne i z mikrofonem. Niestety, ale rozczarowałam się. Próbowałam nawet je zareklamować, ale wymiana niewiele dała, ponieważ rzekomo nowe słuchawki działały aż tydzień.

Aż w końcu byłam zirytowana na tyle, że zapłaciłam za swoje słuchawki 100zł. W maju mijają już 3 lata a słuchawki wciąż działają. Więc pozostaje pytanie czym kierować się przy zakupie?

Po pierwsze marka nie jest gwarantem jakości!

Chociaż w moim przypadku ta zasada się nie sprawdziła to muszę jednak ostrzec, że znana marka nie jest gwarantem jakości. Poszczególne firmy mają różne "brzmienie". To czasami nazywane jest "szkołą dźwięku" to inna charakterystyka, która przewija się przez linie produktów. Warto w tym punkcie zmierzyć siły na zamiary, ale należy wiedzieć, że czasami kupno nowego modelu mniej renomowanej firmy z chin skończy się fiaskiem. Nie można jednak wykluczyć tej możliwości. 

Raz a dobrze

To dla mnie osobiście najważniejsza zasada. Po co kupować słuchawki 2 razy w miesiącu skoro można raz na 3 lata. Nawet wydając więcej naprawdę możemy zaoszczędzić. Należy się dobrze rozeznać i naprawdę nie wystarczy wejść do sklepu i wybrać pierwszy lepszy produkt, bo na 90% okaże się, że za maksymalnie 2 tygodnie wrócisz kupić kolejne słuchawki. 

Oceń budżet

To przede wszystkim. Wspomniałam o mierzeniu sił na zamiary... Niestety prawda jest taka, że nie da się kupić słuchawki mające cudowny bas, bogatą średnicę, krystalicznie czystą górę, do tego wysoką precyzję, rytmikę i dynamikę za nawet 200 zł. Ceny takich słuchawek zaczynają się od mniej więcej 400zł, ale wiem jakie są realia i nie każdego stać na taki produkt.

Zastanów się czego właściwie potrzebujesz

Tutaj wszystko zależy od naszych osobistych preferencji. Dla niektórych wystarczy, że słuchawki będą po prostu działać, a dla innych wymagania są dosyć spore. Przy zakupie słuchawek warto się zastanowić jaką muzykę najbardziej lubisz słuchać, ponieważ wbrew pozorom gatunek jest bardzo ważny. Najlepiej opisywać dźwięk docelowy w ramach charakteru 4 podstawowych elementów:
  • bass (dół)
  • midrange (średnica)
  • treble (góra)
  • soundstage (scena)
To najprostsze elementy do których można się najlepiej ustosunkować. Oczywiście są jeszcze inne elementy takie jak rytmika, dynamika, obrazowanie, ale są do już kryteria przeznaczone bardziej dla zaawansowanych użytkowników o większym budżecie. 

Ja już od 3 lat korzystam ze swoich słuchawek Sony i jestem z nich naprawdę zadowolona, ale jeśli budżet bardziej mi pozwoli nie wykluczam zakup droższego modelu. Tutaj starałam się zawrzeć podstawowe informacje, ale jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji chętnie pomogę lub można bez problemu wyszukać w internecie. 

Na koniec chciałabym tylko zachęcić do wejścia na swoje media społecznościowe.

2 komentarze:

  1. Sony świetne słuchawki, moje mają już dwa lata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie są z najwyższej półki, ale są naprawdę dobre :)

      Usuń